Aktuális híreink

Vállalkozóbarát szabályozási környezetről, adócsökkentés szükségességéről beszélt Németh László, az IPOSZ elnöke

Összesen 167,5 milliárd forintot szán a kormány az idén a mikro-, kis- és közepes vállalkozások erősítésére, ebből több mint 90 milliárd forint vissza nem térítendő formájában. A cél a versenyképesség növelése.  Németh Lászlót, az IPOSZ elnökét Berek Patrícia, az MR1, Kossuth Rádió Jó reggelt, MAgyarország című reggeli műsorában kérdezte erről a témáról.
Aki lemaradt tegnap reggel az MR1, Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország című műsoráról, az alábbi linkre kattintva vissza lehet hallhatni az interjút:


https://www.mediaklikk.hu/radio-lejatszo-kossuth/?date=2019-05-27_08-30-00&enddate=2019-05-27_08-42-00&ch=mr1&fbclid=IwAR3gctVO6ABDYM8QYm1o-QAzuYJcs-Buvm-I0OzAQlxlNPbqGikZIGpMTtI
MR1_kossuth

Az IPOSZ elnöke, Németh László szerint elsősorban mely területen van szükség arra, hogy a kis- és középvállalkozások némi támogatást kapjanak a tevékenységükhöz?

Németh László, elnök, Ipartestületek Országos Szövetsége: Talán engedje meg, hogy ott kezdjem, hogy az IPOSZ cselekvési programja szerint mindenek előtt az informatika és technológiai megújulásra, és ez lehet szükséges anyagi és képzési feltételrendszerben való részvételre kell fókuszálni a szervezetünknek. Ez teljesen egybeesik a kormányzati elképzelésekkel. 167,5 milliárdot szánna a kormány a mikro és kkv vállalkozások erősítésére. Ebből 45 milliárdot szánnának innovációra és 12 milliárdot a technológiaváltásra. Ehhez a mikroknak is nagy szükségük van. Ott ugye megjelennek a vállalkozóbarát szabályozási környezet, az adócsökkentések, fejlődőképesség segítése, és ugye nem utolsósorban a szükséges tudás megszerzése.

R: Innováció, digitalizáció, ez a gyakorlatban mit jelent a kkv-k fejlesztése esetében? Például ahhoz kaphatnak forrást a mikrovállalkozások hogy új honlapot készítsenek maguknak, vagy pedig egy olyan technológiai váltáshoz, ami mondjuk egy nagyobb beruházást igényel? Milyen hétköznapi példákat képzelhetünk el erre?

Németh László: Mind a kettőre nagy szükség lenne, ugyanis a vállalkozásoknak a marketingjének a megjelenítéséhez szükség van mind a kettőre. Ehhez szükség van akár a honlapra, de szükség van technikai eszközökre is. Az ehhez szükséges tudás is sokszor hiányzik még, hiszen azért ne felejtsük el, hogy a mikrovállalkozások területén is egy elöregedő generációról beszélünk. Ő nekik még nincs meg az az információs tudás, mint ami a fiataloknál. Tehát nekik a kezükbe kell adni, és ehhez szükséges egy olyan szolgáltatói hálózat, amely összefogja ezeket a mikrovállalkozásokat és segíti őket a képzésben. Nagy szükség van a digitalizáció területén magára a környezet kialakítására is. Vidéken még nagyon-nagyon sok helyen tapasztalhatjuk, hogy az infrastruktúra nem úgy működik, ahogy kell. Tehát itt, amikor üzleti környezetről beszélünk, infrastruktúrafejlesztésről, ez egy nagyon fontos terület, amin lépni kell.