Aktuális híreink

NYÍLT LEVÉL a fővárosi és főváros környéki vállalkozások részére!

2024. April 08. 15:46
NYÍLT LEVÉL a fővárosi és főváros környéki vállalkozások részére!
A Fővárosi Önkormányzat közlekedésszervezési gyakorlata ne gátja, hanem motorja legyen a város gazdasági működésének.

Jelen, „Nyílt levelünk” kiadásának egyértelmű célja, hogy felhívjuk a vállalkozások és munkavállalóik figyelmét a fővárosi közlekedésszervezés gazdasági teljesítményekkel való megkérdőjelezhetetlen összefüggésére.
Jelen, „Nyílt levelünk” kiadásának egyértelmű célja, hogy felhívjuk a vállalkozások és munkavállalóik figyelmét a fővárosi közlekedésszervezés gazdasági teljesítményekkel való megkérdőjelezhetetlen összefüggésére.
A Főváros elmúlt közel öt éves közlekedésszervezési gyakorlata – minden ésszerű szakmai tiltakozás ellenére – mára oda vezetett, hogy mind a közösségi, mind az egyéni közlekedés eljutási ideje nagymértékben megemelkedett.
Sajnálattal kellett megállapítanunk, hogy a budapesti közlekedés megjavítása érdekében tett erőfeszítéseink mind ez idáig eredménytelennek bizonyultak. Bár két állásfoglalást is kiadtunk (szeptember 12. és december 12.) és az azt követő megszólalásainkban is egyértelműen megfogalmaztuk, hogy a magunk részéről párbeszédre törekednénk a Fővárosi Önkormányzattal, a túloldali fogadókészség hiányában erre nem került sor. Ezzel szemben viszont fokozott tempóban folytatódik az a közlekedésszervezési gyakorlat, amely egyértelműen egyes gazdasági szereplők teljes ellehetetlenüléséhez vezet.
Úgy gondoljuk, nagyon lényeges, hogy a Főváros legyen tisztában Budapest közlekedési rendszerének szerkezeti adottságaival.
Az utak áteresztő képességének potenciális alternatívát és jövőképet nélkülöző, mondhatjuk tudatos csökkentése miatt folyamatosak a dugók, ellehetetlenül az áruszállítás, a munkahelyre történő utazás is indokolatlanul hosszú időt vesz igénybe, ezáltal a szolgáltatások árai is emelkedni fognak. Kijelenthetjük, hogy a pozitív kilátásokat nélkülöző jelenlegi helyzet már a gazdasági növekedés gátjaként működik. Azonnali szemléletváltásra van tehát szükség, amely szerint a közlekedés irányítójának és szervezőjének ne az legyen a fő feladata, hogy forgalmi áteresztő kapacitásokat csökkentsen, tiltásokat vezessen be, ezáltal még a légszennyeződés mértékét és a velejáró egészségkárosodás esélyét is növelve, hanem az, hogy a közlekedési igény megvalósulását a leggyorsabb és környezetbarát módon segítse elő!
Meggyőződésünk, hogy minden olyan stratégia, amely kizárólag a közösségi közlekedésre, a kerékpárosokra, vagy csak a gépjárművel közlekedőkre optimalizál az szükségszerűen egyoldalú lesz. A Főváros feladata, hogy a közlekedők mozgását ne ellehetetlenítse, hanem támogassa, valamint, ne megmondja nekik, hogy mivel közlekedjenek, hanem a megfelelő lehetőségekkel ösztönözze a fentartható megoldások alkalmazását.
A személy- és árufuvarozási közlekedési igény keletkezése egyébként döntő mértékben determinált. A gyermek el kell jusson az iskolába, a szülő be kell érjen a munkahelyre, a nagyszülő el kell jusson az egészségügyi ellátóhoz és a szabadidő kulturált eltöltésének, illetve a turizmus szükségszerű mobilitásának is része a helyváltoztatás.
Szeptember 12-én és december 12-én kelt állásfoglalásainkban már felszólítottuk a Fővárost, hogy azonnali hatállyal:
  • Függessze fel a ’Budapesti Mobilitás Terv 2030’ gépjárműforgalmat egyoldalúan korlátozó módosításainak véglegesítését.
  • Szüntesse meg az indokolatlan helyeken felfestett kerékpársávokat, a karókkal történő elválasztást pedig mindenütt szüntesse meg. Budapest fő gerinc úthálózatán nincs helye a kerékpáros közlekedésnek, mivel a kerékpáros közlekedést a főközlekedési útvonalakkal párhuzamos mellék útvonalakon meg lehet valósítani.
  • Meghirdettük az „El a kezekkel a budapesti alsó rakpartoktól!” programot. Az alsó rakpartok forgalmi korlátozása a város belső területein indokolatlanul növeli a forgalmat és a környezetszennyezést.
  • Tegye lehetővé a tisztán elektromos gépjárművek Lánchídon történő áthaladását. Ezen követelésünk negligálása egyértelműen bizonyítja, hogy a főváros az egyéni közlekedést minden eszközzel tiltani és korlátozni kívánja. A tisztán elektromos gépjárművek térhódításának ösztönzésére kellene intézkedéseket hozni és nem azonos módon kezelni a hagyományos robbanómotoros gépjárművekkel.
  • Segítse elő a belváros elkerülhetőségét biztosító, a forgalmat hálózatilag terítő kerületközi közúti fejlesztések megvalósulását (északi és déli Duna hidak és a megközelítésüket biztosító körúti elemek).
  • Támogassa az agglomerációs hivatásforgalomnak alternatívát nyújtó közösségi közlekedés fejlesztését.
Az azonnali hatályú cselekvéseken túlmenően azonban szükségét látjuk a további kérdések megnyugtató rendezésére:
  • Szeretnénk, ha 2024. júniusától a budapesti közlekedéssel kapcsolatos állami és önkormányzati döntések egymást erősítenék és egymással szinkronban legyenek. Ezért fontolóra kell vennünk olyan javaslatokat is, hogy felkérjük a kormányzatot annak megvizsgálására, miként tudná a budapesti főközlekedési útvonalak feletti rendelkezést – a vidéki nagyvárosokon keresztül haladó főútvonalak kezelői jogának példáját alapul véve – az önkormányzati hatáskörből központi állami hatáskörbe áttelepíteni.
  • 2024. júniustól kezdődően a működés terén jöjjön létre az az intézményi és jogszabályi garancia, amely Budapest közlekedésszervezési hatásköreinek reformjára irányul. A jövőben mindenképp megoldandó, hogy ha a központi kormányzat költségvetési forrásokat, pályázati pénzeket irányoz elő budapesti közlekedési infrastruktúra fejlesztésekre, akkor a Fővárosi Önkormányzat ne ellenezze, hanem támogassa azt. A mostani szemléltető példa a Déli Körvasút építésének teljesen indokolatlan ellenzése.
  • Továbbra is rögzítenünk kell, hogy elsődleges célunk Budapest gazdasági növekedésének biztosítása. Tudjuk, mindezt úgy is meg lehet tenni, hogy közben a környezetvédelmi szempontok prioritását figyelembe vesszük. A forgalmat nem korlátozni és csillapítani kell, hanem a forgalmi igényeket a legkedvezőbb környezetvédelmi feltételrendszer mellett megszervezni. Ez természetesen beruházásokat is igényel, de mindenekelőtt egy hosszútávú stratégiát.
  • Erőteljesen ajánljuk, hogy a városi logisztika és a city logisztika közlekedéstudomány által jól megfogalmazott, ellenőrzött és a gyakorlatban bevált eszközrendszere a főváros közlekedésfejlesztése terén alkalmazásra kerüljön. Hatástanulmányok készítése is elengedhetetlen. A szakemberek által rendszeresen felvetett „smart” javaslatokkal kiválóan lehetne optimalizálni Budapest közlekedését, mint a dinamikus forgalomterelés, parkolóinformációs rendszer, időkorlát áruszállításhoz, behajtási matrica stb., de a P+R parkolók létesítése, a turistacélú különjárati autóbuszos személyszállítás közúti infrastruktúrájának kiépítése, vagy egy gyalogos és kerékpáros közlekedésre tervezett új dunai híd megépítése lenne a cél, a meglévő hidak forgalomból történő kivonása helyett. Az aláírók több mint 400 ezer vállalkozást képviselnek Budapesten és a fővárosi agglomerációban. Az aláírókat ezen tény mellett az is feljogosítja a főváros közlekedésszervezési gyakorlatának meghatározására, hogy a fővárosi vállalkozások közel 300 milliárd forint iparűzési adót fizetnek.
Budapest, 2024. április 02.


deneme bonusu veren bahis siteleri online casino siteleri 1xbet mobil poker siteleri rulet oyna bonanza siteleri
deneme bonusu veren siteler
casino siteleri
pendik escort
bahis siteleri
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler
Desi bengali bhabhi homemade xxx sex mms Petite teen hard fucking interracial sex Cute teen blonde has kinky anal sex in thigh high stockings
Deneme bonusu veren siteler
1xbet giriş
ataşehir escort sultanbeyli escort
Deneme bonusu veren siteler
https://joyfulantidotes.com/
tedxpenn.com
tipobet yeni giriş
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
venüsbet
bahis siteleri
sweet bonanza
casino siteleri
superbetin
betsat deneme bonusu veren siteler
çevrimsiz bonus veren siteler casino siteleri casino siteleri canlı casino
en iyi casino siteleri
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler