Ifjú Vállalkozók Klubja

UEAPME Sajtóközlemény - a KKV-k hangja Európában

UEAPME Sajtóközlemény - a KKV-k hangja Európában
Az adminisztratív előírások az egyik fő akadályát jelentik annak, hogy a közbeszerzések kis- és középvállalkozás-barátibbak legyenek.
A megterhelő adminisztratív előírások és a közbeszerzési hivatalnokokat szabályozó túlbuzgó belső előírások azon fő akadályok közé tartoznak, melyek hátráltatják a KKV-k közbeszerzésekhez való hozzájutását, véli az UEAPME, az Európai Kézműipari, Kis- és Középvállalkozói Munkaadói Szövetség. Gerhard Huemer az UEAPME közgazdasági igazgatója, egy az Európai Parlament Belső Piaci Bizottsága által szervezett meghallgatáson szólalt fel, ahol azt kérte a politikai döntéshozóktól, hogy minden szinten lépjenek fel és megfelelő eszközökkel ösztönözzék a közbeszerzési hivatalnokokat arra, hogy bátorítsák a KKV-k közbeszerzéseken való részvételét.

A közbeszerzések európai törvényi keretrendszere nem tartalmaz semmilyen diszkriminációt sem a KKV-kal szemben, magyarázta Huemer úr, bár bizonyos területeken, -mint a tenderekről történő előzetes értesítés és az alvállalkozások bevonása- van lehetőség a javulásra. Másrészről pedig a KKV-knak a közbeszerzésekhez való hozzáférését megkönnyítő intézkedések egész sora érhető el már ma is, azokat lehetővé teszi a jelenlegi szabályozás. Például a jelenlegi szabályok lehetővé teszik a kisebb részekben történő megtendereztetést, a tenderekre kötelezően meghívandó KKV-k minimum számának előírását, a központosított információs csatornákat, és a konzorciumok használatát. Azonban az ezekben az eszközökben rejlő lehetőségek gyakran kihasználatlanul maradnak az adminisztrációs akadályok miatt.

A közbeszerzési hivatalnokokat például gyakran kötelezik arra, hogy a legolcsóbb és/vagy a piacon leginkább ismert terméket vagy szolgáltatást vegyék meg, és ennek betartását szigorúan ellenőrzik, például pénzügyi auditokkal. Ez a viselkedés diszkriminációt jelent az innovatív KKV-kal szemben, melyek általában nem mondhatják el magukról, hogy piacvezetők lennének szektorukban. Emellett a pályáztató ügynökségek általában nincsenek kapcsolatban a kedvezményezett hatóságokkal, és ezért nem tudják megfelelő módon kiértékelni az élet-ciklus költségek és a beruházások értékét. „A közbeszerzésekre vonatkozó jelenlegi törvénykezés által megengedett eszközöket ilyen körülmények között nem lehet majd kihasználni, hacsak a politikai döntéshozók nem adnak világos jelzéseket a közbeszerzési hivatalnokoknak”, állította Huemer úr. „Ez igaz valamennyi adminisztrációs szintre, legyen az akár európai, nemzeti, régiós vagy helyi szint”, folytatta.

Ezért felül kellene vizsgálni a közbeszerzési hivatalok belső szabályait, mondta tovább Huemer úr. Mivel a KKV-knak a közbeszerzéseken való részvételének javulása kiegészítő munkát teremthet, az ilyen könnyítésekre csak akkor kerülhet sor, ha azok részei a közbeszerzési irodák belső szabályainak. A pénzügyi felelősségek olyan kiegészítő aspektus, melyre figyelemmel kell lenni: a közbeszerzési szerződések monetárisan megterhelőek lehetnek a KKV-k számára, mivel az állami hatóságok nem arról ismertek, hogy korán, pontosan, időben fizetők lennének, és egyre inkább fordul elő, hogy jelentős pénzügyi garanciákat kérnek. A közbeszerzési szerződéseknek ezért teljes mértékben összhangban kell lenniük a meglévő „késedelmes fizetés” rendeletekkel, és amennyire csak lehetséges limitálni kell a pénzügyi garanciákhoz való folyamodást.

Huemer úr hozzászólásában kitartott annak szükségessége mellett, hogy javítani kell a KKV-k tender információkhoz való hozzáférését, különösen a decentralizált beszerzési gyakorlattal rendelkező országokban. A gazdasági érdekképviseletek és a kamarák is fontos szerepet játszhatnak, mind információ nyújtóként, mind a hatóságok partnereiként a KKV-barátibb eljárások követelésekor és az olyan témákra, mint az alvállalkozók igénybevétele vonatkozó minimum szabványok kialakításakor.

„Az európai kézműveseknek, kis- és középvállalkozásoknak nincs szükségük újabb ’kemény törvényre’ a közbeszerzés területén. Az összes, amit ők kívánnak, hogy a meglévő jogszabályokat jobban és KKV-barátibb módon alkalmazzák, valamint egy olyan ’könnyed törvény’ elfogadása, mely a közbeszerzési hivatalok irányába megfelelő ösztönzőkkel szolgál. Azonban ez nem történik meg, hacsak a politikusok be nem tartják felelősségvállalásukat és nem aszerint cselekszenek – egyértelmű politikai akarat kell az eredmények elérése érdekében”, fejezte be az UEAPME igazgatója.



Bővebb információ:
Gerhard Huemer, Tel: 00-32-2-230-7599, e-mail: g.huemer@ueapme.com

A sajtóközlemény word formátumban letölthető:
UEAPME sajtóközlemény 10.doc

deneme bonusu veren bahis siteleri online casino siteleri 1xbet mobil poker siteleri rulet oyna bonanza siteleri
deneme bonusu veren siteler
casino siteleri
pendik escort
bahis siteleri
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler
Desi bengali bhabhi homemade xxx sex mms Petite teen hard fucking interracial sex Cute teen blonde has kinky anal sex in thigh high stockings
Deneme bonusu veren siteler
1xbet giriş
ataşehir escort sultanbeyli escort
Deneme bonusu veren siteler
https://joyfulantidotes.com/
tedxpenn.com
tipobet yeni giriş
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
venüsbet
bahis siteleri
sweet bonanza
casino siteleri
superbetin
betsat deneme bonusu veren siteler
çevrimsiz bonus veren siteler casino siteleri casino siteleri canlı casino
en iyi casino siteleri
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler