EU információk

Közlekedési és szállítási dolgozók munkaideje

Közlekedési és szállítási dolgozók munkaideje

IPOSZ tájékoztató közlemény a Kis- és Középvállalkozások, Kézműipari Vállalkozások Európai Szövetségének, az UEAPME-nak a sajtóközleményei alapján

„A KKV-k hangja Európában”

 

Közlekedési és szállítási dolgozók munkaideje: a KKV-k komolyan aggódnak a Parlamenti Bizottság szavazása miatt

 

2010. április 28. Brüsszel

Az Európai Parlament Foglalkoztatási Bizottsága április 28-án a közlekedési és szállítási dolgozók munkaidejének irányelvéről tartott szavazása károsan fogja érinteni az önfoglalkoztatókat a szállítmányozási szektorban, mivel korlátozni fogja őket abban, hogy szabadon, a szükségleteik szerint szervezzék meg munkájukat, véli az UEAPME, a Kis- és Középvállalkozások Európai Szövetsége. Az Európai Parlamenti képviselők elfogadtak egy döntés tervezetet, melyben elutasítják az Európai Bizottságnak a közlekedési és szállítási dolgozók munkaideje szabályozásának felülvizsgálatára vonatkozó javaslatát. Amennyiben a Bizottság javaslatát elutasítják, akkor az önfoglalkoztató munkavállalókra is kiterjed majd a jelenleg érvényben lévő szabályozás, ami szigorúan limitálja az utakon biztonságosan tölthető időtartamot. Ez egyben azt is jelentené, hogy figyelmen kívül hagynának olyan intézkedéseket, melyek jelentős javulást jelenthetnének a hamis önfoglalkoztatás elleni küzdelemben. Az UEAPME komolyan reméli, hogy az Európai Parlament plenáris ülésén a várhatóan júniusban sorra kerülő szavazáson a Foglalkoztatási Bizottságban most megfogalmazottakkal ellentétesen döntenek majd.

 

„Az UEAPME rendkívül csalódott a szavazás eredménye miatt. Az Európai Bizottság javaslatának elutasításával az Európai Parlamenti képviselők szankcionálják az önfoglalkoztató munkásokat és megfosztják őket attól az előjogtól, hogy munkájukat úgy szervezzék meg, ahogy azt jónak látják”, mondta Liliane Volozinskis, az UEAPME szociálpolitikai igazgatója. „Egész egyszerűen hamisak azok az érvek, miszerint az Európai Bizottság javaslata veszélyt jelentene az utak biztonságára. Minden fuvaros, legyen akármilyen a foglalkoztatotti státusza, már most is köteles betartani a vezetési időre és a kötelező pihenőidőre vonatkozó szigorú, már meglévő EU-s szabályokat. A Parlament plenáris ülése sokkal megértőbben kell, hogy megközelítse a kérdést, és támogatnia kellene a Bizottság javaslatát, ami az egyetlen logikus mód arra, hogyan lehet kezelni a szektorra jellemző hamis önfoglalkoztatás rendkívül érzékeny témáját.”

 

Bővebb információ:

Tel: 00-32-(0)2 230 7599,

Claire Whittaker, közlekedéspolitikai tanácsadó,

Tel: 00-32-(0)2 230 7599,  e-mail: c.whittaker@ueapme.com