Közlemények

IPOSZ NAPOK

Varga Károly, a Komárom-Esztergom Megyei Ipartestületek Szövetségének alelnökének és az Ácsi Ipartestület elnökének beszámolója
Tisztelt Konferencia!

A Komárom-Esztergom Megyei Ipartestületek Szövetségének alelnökeként és az ácsi ipartestület elnökeként, Komárom-Esztergom megye mikro kis-és középvállalkozóinak és ipartestületeinek nevében köszöntöm a résztvevőket.

Engedjék meg, hogy mielőtt rátérnénk a mai rendezvényünk központi kérdése, hogy a szolgáltató ipartestületeink hogyan tudnának hozzájárulni megyénk, illetve a Közép-Dunántúli Régió gazdasági fejlődéséhez, bemutassam néhány mondatban a szövetségünket alkotó ipartestületeket.

Történelmi feljegyzések alapján a megyénkben működő ipartestületek jogelőd szervezetei korán felismerték az összefogásban rejlő erőt, már 1948-ban megalakították az első megyei szinten működő érdekvédelmi szervezetüket. Jelenlegi szövetségünk 1990-ben alakult, mint a KIOSZ Komárom-Esztergom megyei szervezetének jogutódja . Tagságunkat a következő megyénkben működő ipartestületek alkotják: Ácsi Vállalkozók Ipartestülete, Dorogi Ipartestület, Esztergom Város Ipartestülete, Kisbér és Környéke Ipartestület, Oroszlányi Ipartestület, Tata és Vidéke Ipartestület, Tatabánya és Környéke Ipartestület, Nyegesújfalu és Környéke Vállalkozók Ipartestülete és a Kőfaragó és Műkőkészítő Vállalkozók Országos Ipartestülete. Tagszervezeteink tagságát alkotó vállalkozók döntő többsége a családi, a mikro- és a kisvállalkozások köréből kerül ki.
Ipartestületeink a tagjaiknak nyújtott főbb szolgáltatásai:
- A tagok gazdasági és szakmai érdekképviselete
- Adó és közgazdasági tanácsadás
- Pályázat figyelés
- Munkaügyi tanácsadás
- Pénzügyi, hitelezési tanácsadás
- Biztosítás közvetítés,
- Oktatás, továbbképzés

Az általános érdekképviseleti tevékenység során, az érdekegyeztetés különböző megyei fórumain képviseljük térségünk iparosait, többek között a Komárom-Esztergom Megyei Területfejlesztési Tanácsban, Komárom-Esztergom Megyei Kistérségi Fejlesztési Tanácsokban, Közép-dunántúli Regionális Képzési Tanácsban és Magyar Vállalkozási Alapítvány megyei kuratóriumában.

Szövetségünk tagja a Gazdasági Érdekképviseleti Szervezetek Komárom-Esztergom Megyei Szövetségének . Ezt a szervezetett azzal a nem titkolt céllal hoztuk létre, a megyénkben működő vállalkozói érdekvédelmi, érdekképviseleti szervezetekkel közösen , hogy összefogással meg hatékonyabban tudjuk tagjaink érdekeit képviselni.

Szervezetünk 2004-ben együttműködési megállapodást kötött a Komárom-Esztergom Megyei Önkormányzattal. Együttműködésünk fő célja: Komárom-Esztergom megye gazdasági fejlődésének elősegítése, és a gazdasági élet szereplői számára hosszú távú fennmaradást és eredményes működést biztosító előnyös környezet kialakítása.
Ezeknek a céloknak megvalósítása érdekében a megyei önkormányzat :

- Előzetesen megküldi a gazdasági témájú közgyűlési előterjesztéseket, anyagokat, tájékoztatás és véleményezés céljából.
- Rendszeresen tájékoztat bennünket a Megyei Önkormányzat gazdasági jelegű elképzeléseiről
- Lehetőséget biztosít képviselőnknek a Megyei Önkormányzat közgyűlésein meghívottként való részvételre, különös tekintettel a gazdasági jelegű döntések meghozatalára.

Szeretnénk elérni, hogy a térségünk gazdasági fejlődésének elősegítése érdekében a megyénkben működő nagyobb települési önkormányzatok, a megyei önkormányzat és szövetségünk mintájára - hasonló együttműködési megállapodásokat kössenek a területünkön működő ipartestületeinkkel.
Fontos lenne, hogy tagszervezeteink közvetlenül a térségükkel kapcsolatos önkormányzati gazdasági előterjesztéseit is véleményezhessék.

Megyénkben működő vállalkozások összetétele az országos adatokkal közel megegyező . Nagyvállalatok aránya 1% alatti a középvállalkozások is csupán 3%-ot tesznek ki. A vállalkozások túlnyomó többségét 96%, az 1-10 főig alkalmazottat tartó kisvállalkozások alkotják. Ipartestületeink tagságának magját is ők alkotják. . A foglalkoztatottak kétharmada is ebben a körben keresi meg a kenyerét, így nagyon fontos lenne , hogy ezek a cégek megfelelő tőkeellátottság biztosítása mellett megőrizzék életkepeségüket. A GDP-hez való hozzájárulásuk 35-40% számottevően alacsonyabb, mint foglalkoztatási szerepük, de magasabb, mint tőkeellátottságuk. Ez tükröződik a termelékenységi és a tőkehatékonysági mutatókban: az előbbi fele-harmada a nagyvállalatokénak, utóbbi viszont kétszer-háromszor annyi. A beruházásokat tekintve is hasonló a helyzet: a beruházásokból való részesedésük némileg kisebb, mint a GDP-termeléshez történő hozzájárulásuk, de nagyobb , mint a saját tőkéből való részesedésük. Ez azt jeleni, hogy egységnyi saját tökére a kkv-szektorban kétszer annyi beruházás jut, ugyanakkor jobb a tőkeintenzitásuk: egységnyi GDP-t kevesebb beruházással állítanak elő.

A családi, mikro- és a kisvállalkozások gazdasági-társadalmi jelentőségét a rendszerváltás kezdetétől felismerték és a mindenkori kormányok , s a vállalkozástámogatás része volt a gazdaságpolitikának, a szektor versenyhátrányát a nagyvállalatokkal szemben nem, hogy csökkentette volna a kormányzati támogatás, hanem diszkriminatív módon még jelentősen növelte is . Mivel a társasági adó kedvezmények több mint 90%-át nagyvállalatok vehették igénybe, ez utóbbiak átlagos tényleges adóterhelése az elmúlt évtizedben felét-harmadát tetet ki a kkv- szektorénak.

Különösen erősen sújtja megyénk kisvállalkozóit is a 2006 nyarán elhatározott költségvetési kiigazító csomag: a 2007-es költségvetés szerint összesen mintegy 400 milliárd ft bevételi többlet keletkezik a költségvetésben 2007-ben a vállalkozásokat sújtó új és megemelt adókból . Ennek a jelentős adóteher-növekménynek a nagyobb részét a kkv-szektor- fizeti .

A magas adó és járulékterhek mellett egyre nagyobb gondot okoz számunkra a fekete munka térhódítása. A pénzügyminisztérium becslései alapján a feketegazdaság aránya a magyar bruttó hazai termék 17-18%-át is elérheti. Messzemenőkig támogatjuk a feketegazdaság visszaszorítására hozott intézkedéseket, ugyanakkor azt nem tudjuk el fogadni , hogy a különböző hatóságok legális vállalkozóinkkal szemben sokszor drákói szigorral lesújtanak, átfogó ellenőrzéseket tartanak, míg az engedély nélküli vállalkozásokat nem ellenőrzik , jogszabályi hátér hiányára hivatkozva.

Az illegális „konkurenciával ” folytatott küzdelem mellett tagjainknak, egyre nagyobb feladatott okoz a vállalkozással összefüggő adminisztratív terhek megemelkedése. A kormány és az önkormányzatok kompetenciájába tartozik a vállalkozások működése törvényi- szabályozási kereteinek kialakítása. Csak néhányat kiemelve ezek közül: engedélyeztetési eljárások, hatósági előírások, a kötelezően előírt EU-s szabályok , munkavédelemi, fogyasztóvédelemi , egészségügyi jogszabályok és előírások. Ezeknek a számtalan és sokszor áttekinthetetlen íróasztal szagú kis és nagyvállalatot egykalap alá vonó előírásoknak betartása, jelentősen megnehezítik a vállalkozóink életét, lekötik energiájukat, költségesek. Szükséges lenne az adott szakmák bevonásával (érdekvédelmi szervezetek, kamarák ), segítségével főbb szakmánként áttekinteni ezen adminisztratív kötelezettségek sorát, és megszüntetni a sokszor felesleges előírásokat.
Folyamatosan felül kellene vizsgálni és egyszerűsíteni az adózással és a járulékfizetéssel kapcsolatos adminisztrációt, részben az adóalapok, részben a kötelező adatszolgáltatások egységesítésével, az eljárások és előírások egyszerűsítésével, számuk csökkentésével.

Egy vállalkozás fejlődéséhez elengedhetetlen a folyamatos és stabil tőkeellátottság. A tőkéhez jutás tagjaink számára nehéz, a szektornak folyósítandó hitelezések a bankok számára túl kockázatosak nem jövedelmezők. A vállalkozások jelentős része technológiailag elavult termelő berendezésekkel korszerűtlen eszközállománnyal rendelkezik, ami gátolja a fejlesztéseket, a beszállítói kapcsolatok kialakulását, s nehezíti az uniós előírásoknak való megfelelést. A kisvállalkozások gazdasági súlyuknál lényegesen kisebb mértékben jutnak hitelhez miközben a pénzintézeti tevékenységek dinamikusan bővülnek. A bankok részéről az elmúlt években érzékelhető elmozdulás mutatkozik a kisvállalkozók részéről jelentkező rövid lejáratú –egy éven belüli-hiteligények kielégítésénél. Ugyanakkor a gazdasági fejlődés szempontjából különösen fontos hosszú lejáratú beruházási-fejlesztési hitelekhez megfelelő fedezethiány miatt alig jutnak tagjaink. A töke hiány miatt nemcsak a multiknak nem vagyunk partnere, nemzetközi gazdaságba is alig tudunk bekapcsolódni. Versenyképességünk alacsony volta miatt akár csak más régiókban, az itt működő nagyvállalatok beszállítóivá sokkal kisebb arányban tudunk válni , mint az lehetséges és kívánatos lenne.

Javítani kell a vállalkozóink piaci és technológiai üzleti információval való ellátását. Növelni kell a szektor számára kiírt pályázati lehetőségeket. Pályázatok kiírási elbírálási szempontjaik összeállításánál, kívánatos lenne , ha kikérnék az érdekvédelmi szervezetek, kamarák előzetes véleményét, illetve az eddigieknél még szélesebb körbe bevonnák őket az értékelésbe és az elbírálásba, különösen helyi-regionális pályázatoknál.

A versenyképesség szakmai feltételeinél az IPOSZ-nak továbbra is részt kell venni a családi mikro kis- és középvállalkozások szükségleteinek megfelelő képzési továbbképzési és mestervizsgáztatási rendszerek működtetésében és fejlesztésében. Elengedhetetlenül fontos lenne a szakképzés színvonalának emelése a képzési igények összehangolása a munkaerőpiac igényeivel. Különös figyelmet kell fordítani a szakmai utánpótlás nevelésére tanulóink gyakorlati képzésére. A fiatalok körében minden rendelkezésünkre álló eszközzel népszerűsíteni kell a szakipari és kézműves szakmákat.

Az IPOSZ-hoz hasonlóan nekem is meggyőződésem, hogy a hazai gazdaságban jelentős szerepet betöltő családi, mikro kis- és középvállalkozások nagy mértékben hozzá tudnának járulni térségünk gazdasági fejlődéséhez , ha nagyságrendjüknek megfelelő napi kapcsolat alakulhatna ki a szervezeteink és a térségben működő állami és önkormányzati szervekkel , a megye illetve , kistérségek gazdaságfejlesztésével kapcsolatban.


asta_arnold__kituntetes_014a_454_20070918140520_934.jpg

deneme bonusu veren bahis siteleri online casino siteleri 1xbet mobil poker siteleri rulet oyna bonanza siteleri
deneme bonusu veren siteler
casino siteleri
pendik escort
bahis siteleri
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler
Desi bengali bhabhi homemade xxx sex mms Petite teen hard fucking interracial sex Cute teen blonde has kinky anal sex in thigh high stockings
Deneme bonusu veren siteler
1xbet giriş
ataşehir escort sultanbeyli escort
Deneme bonusu veren siteler
https://joyfulantidotes.com/
tedxpenn.com
tipobet yeni giriş
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
venüsbet
bahis siteleri
sweet bonanza
casino siteleri
superbetin
betsat deneme bonusu veren siteler
çevrimsiz bonus veren siteler casino siteleri casino siteleri canlı casino
en iyi casino siteleri
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler