Közlemények

S Ü T Õ I P A R I SZAKÁGAZATI KOLLEKTÍV SZERZÕDÉS

A Kollektív Szerzõdést kötõ felek - a Sütõipari Szakágazati Párbeszéd Bizottság-

munkaadói oldala részérõl a munkáltatói érdekképviseletet ellátó:
Élelmiszerfeldolgozók Országos Szövetsége megbízásából és képviseletében a Sütõipari Szakmai Érdekközössége (1012 Budapest, Kuny Domokos u. 13-15.),

Magyar Pékszövetség ( 1117 Budapest, Dombóvári út 5-7.)

Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (1107 Budapest, Mázsa tér 2-6.)

Ipartestületek Országos Szövetsége (1054 Budapest, Kálmán Imre u. 20.)

munkavállalói oldala részérõ a munkavállalói érdekképviseletet ellátó:

Sütõipari Dolgozók Szakszervezete (1068 Budapest, Városligeti fasor 44.),
több munkáltatóra és azok munkavállalóira kiterjedõ hatállyal - figyelemmel a kölcsönösen méltányolható érdekeikre - a következõ

SÜTÕIPARI SZAKÁGAZATI KOLLEKTÍV SZERZÕDÉS -t
(a továbbiakban: Szerzõdés) kötik meg.

I.
A Szerzõdés célja

1. A Szerzõdõ Felek - sajátos eszközeikkel élve - szabályozott együttmûködés keretében elõsegítik a hazai sütõipari szakágazat feltételeinek kialakítását, amelyek a sütõszakma eredményes mûködését, mûszaki fejlõdését, a foglalkoztatottak munkájának megfelelõ díjazását, jogi védelmüket, valamint munkakörülményeik és szociális biztonságuk javulását lehetõvé teszik.

2. A Szerzõdésben meghatározott kapcsolatrendszer kialakításával Szerzõdõ Felek intézményesen és rendszeresen megismerik a másik felet foglalkoztató kérdéseket.

3. Szerzõdõ felek együttesen fellépnek a sütõipari szakma tekintélyének növelése, a gazdálkodás feltételrendszerének javítása, a rendezett piaci és munkaerõpiaci viszonyok megteremtése érdekében.

4. A Szerzõdõ Felek kölcsönösen törekednek a felmerülo problémák megegyezés útján történõ megoldására.

5. Meghatározza a munkavállalók részére az egyes juttatások alsó határát.

6. A szerzõdés szabályozza a munkaidõrenddel, a munka díjazásával, a bérpótlékokkal kapcsolatos alapvetõ kérdéseket.

II.
A Szerzõdés hatálya

7. A Szerzõdés a megállapodás hatályba lépésének idõpontjában az 1. sz.mellékletben felsorolt, az 15.81 sz. és az 15.82 sz. TEÁOR ’98 szakágazatokban mûködõ sütõipari munkáltatói szervezetekre terjed ki.

8. A Szerzõdõ Felekhez - a szerzõdés hatálybalépése után is - csatlakozhatnak azon munkáltatói érdekképviseleti szervek, melyek nyilatkozatukkal a szerzõdést magukra nézve kötelezõ érvényûnek elismerik. Jelen Szerzõdést a hatálya alá tartozó munkáltató szervezetnél valamennyi munkavállalóra alkalmazni kell, kivéve a Munka Törvénykönyv 188. §. és a
188/A. §. hatálya alá tartozó vezetõket.

9. A Szerzõdés határozatlan ideig van hatályban. A Szerzõdést bármelyik aláíró fél négy hónapos felmondási idõvel felmondhatja, rendelkezéseit azonban a felmondási idõ alatt is alkalmazni kell.

A Szerzõdõ Felek kötelezik magukat arra, hogy felmondási szándékukról és a felmondás konkrét okáról elõzõleg írásban tájékoztatják a másik felet, és 15 napon belül tárgyalást folytatnak a felmondást kiváltó okok megoldása érdekében. Ennek elmulasztása esetén a felmondás érvénytelen.

Ezen szabályozás a helyi kollektív szerzõdésekkel kapcsolatos eljárásokra is kötelezõ érvénnyel vonatkozik.

10. A Kollektív Szerzõdés a Szerzõdõ Felek aláírásával lép hatályba.

III.
A Szerzodo Felek kapcsolatrendszere

11. Szerzõdõ Felek a Szerzõdés rendelkezéseinek végrehajtását minden évben értékelik és a módosításokat oly módon végzik el, hogy az a következõ év január 1.-vel hatályba léphessen. Rendelkezéseit a Felek - szükség esetén - évközbeni hatálybalépéssel is módosíthatják.

A Szerzõdõ Felek kölcsönösen tájékoztatják egymást és kikérik egymás véleményét a munkavállalókat érintõ fõbb kérdések tekintetében, egyeztetnek a munkavállalókat érintõ kezdeményezésekben, elõterjesztésekben. Ennek hatékony végrehajtása érdekében sütõipari egyeztetõ bizottságot hoznak létre, amelynek létszámát, összetételét, mûködését külön szabályozzák.



13. A Szerzõdõ Felek a munkavállalókat érintõ fõbb kérdéseknek tekintik: a bérezést, a munka díjazását, a munkarendet, a pihenõnapok kiadásának rendszerét, szervezeti átalakulást, a felszámolást, tulajdonosváltozást, a vállalkozási csoport változását, a munkavállalókat érintõ átszervezéseket, létszámcsökkentést.

A munkáltatói érdekképviseletek a gazdálkodó egységek gazdálkodására vonatkozó fõbb adatok közlésével (évente egyszer: termelés, árbevétel, jövedelmezõség, évente kétszer: létszám, bérköltség) elõsegítik a reális munkavállalói igények kialakítását.

A munkáltatók ugyanezen információkat a gazdálkodó egységen belül mûködõ munkavállalói érdekképviseletek részére is biztosítják.

Az adatvédelem a munkavállalók érdekképviseleteinek kötelessége.

14. A Szerzõdõ Felek a közöttük kialakult vita, valamint egy, vagy több munkáltatónál sztrájk kezdeményezése esetén elõzetes megegyezésre törekszenek a konfliktust kiváltó okok közös érdekek alapján történõ megoldása céljából. Ezért a munkavállalói érdekképviselet a szakágazati sztrájkszabályzat elkészítésekor és alkalmazásakor igénybe és figyelembe veszi a sütõipari egyeztetõ bizottság közremûködését, véleményét.

15. A kölcsönös együttmûködés és információcsere elõsegítésére a Szerzõdõ Felek vezetõi szintû tanácskozásaikra egymás képviselõit meghívják. A munkáltatók képviseletükkel a Szakágazati Kollektív Szerzõdést aláírókat, a munkavállalók pedig a Sütõipari Dolgozók Szakszervezetének elnökét bízzák meg.

IV.
Az érdekképviseletek mûködése

16. A munkáltatók biztosítják a vállalkozáson belüli érdekképviseletek mûködését és érdemben együttmûködnek velük. Ennek részletes szabályait a helyi kollektív szerzõdésben, vagy a munkáltató és az alapszervezet között kötendõ megállapodásban kell rögzíteni.

17. A munkáltatók az érdekképviseletek helyi mûködéséhez térítésmentesen biztosítják a tárgyi, anyagi és személyi feltételeket. Ennek szabályait a helyi kollektív szerzõdésben, vagy annak hiányában kétoldalú megállapodásban - melyre a KSZ szabályai vonatkoznak - kell rögzíteni.

18. A választott tisztségviselõk munkajogi védelmét a Munka Törvénykönyve rendelkezései szerint kell biztosítani. Az SDSZ-hez tartozó alapszervezetek választott tisztségviselõinek a törvény 28. §-ában elõírt védelme esetén a felsõbb szakszervezeti szerv az SDSZ Elnöksége.

Alapszervezeteknél a titkár, vagy elnök kivételével a jogosítványt az SDSZ Elnökségének illetékes tagja - SZMSZ-ben meghatározottak szerint - gyakorolja.

19. Az Mt. 25.§.(2) bekezdésében szabályozott munkaidõ-kedvezmény fel nem használt részének pénzbeli megváltását az Mt. 25.§. (5) bek. figyelembe vételével a helyi KSZ-ben kell szabályozni.

V.

A munkaviszonnyal kapcsolatos kérdések

20. A munkaszerzõdést - ide értve a határozott idõre kötöttet is - a munkaviszony kezdete elõtt írásba kell foglalni, melyben a munkavállaló személyi alapbére nem lehet kevesebb az ágazati bérmegállapodásban rögzített, a munkavállaló szakmai besorolásának megfelelõ összegnél.

a) A munkáltató az Mt.76.§.(7) bek.-ben megfogalmazott tájékoztatási kötelezettség keretében írásban közli a munkavállalóval, hogy reá a Sütõipari Szakágazati Kollektív Szerzõdés és a helyi kollektív szerzõdés vonatkozik, azokat betekintés céljából biztosítja. Tájékoztatja továbbá, hogy szakmai munkaköri besorolását és az ahhoz kapcsolódó személyi alapbérét azok alapján állapította meg.

21. A szerzõdéstõl eltérõ foglalkoztatás mértéke nem haladhatja meg az Mt.-ben írott mértéket, arról a munkavállalót írásban kell értesíteni, idõtartamára a ténylegesen végzett munka alapján illeti meg díjazás, de az nem lehet kevesebb az átlagkeresetnél.

22. Ha a munkáltató a munkavállaló munkaviszonyát rendes felmondással szünteti meg, legalább a felmondási idõ felére felmenti a munkavégzés kötelezettsége alól.

23. Abban az esetben, ha a munkáltató mûködési körébe tartozó ok miatt szünteti meg a munkavállaló munkaviszonyát rendes felmondással, a felmondási idõ teljes idotartamára kell a munkavállalót a munkavégzés alól felmenteni.

24. A munkáltató átszervezésre, átalakulásra hivatkozással a munkavállaló munkaviszonyát csak más megoldás hiányában, különösen indokolt esetben szüntetheti meg rendes felmondással, ha a munkavállalóra irányadó nyugdíjkorhatár eléréséig hat, vagy kevesebb év van hátra.

A munkáltató átszervezése, átalakulása esetén, ha a munkavállaló foglalkoztatását nem tudja biztosítani, köteles - ha erre a jogszabály lehetõséget biztosít - a korengedményes nyugdíjazás lehetõségét felkínálni annak, aki legalább 20 éven át a munkáltatóval, vagy jogelõdjeivel munkaviszonyban állt és az öregségi, vagy csökkentés nélküli elõrehozott öregségi nyugdíjjogosultság megszerzéséhez kettõ, vagy annál kevesebb éve van hátra.

25. A munkavállalót végkielégítés illeti meg, ha munkaviszonya a munkáltató rendes felmondása, vagy jogutód nélküli megszûnése következtében szûnik meg.

A végkielégítésre való jogosultság elbírálása, illetve mértékének megállapítása szempontjából a munkáltatónál munkaviszonyban töltött idõnek minõsül az a megszakítás nélküli idõtartam, amelyet a munkavállaló a jogelõdöknél töltött.

Ez alkalommal nem vehetõ viszont figyelembe

a szabadságvesztés, a közérdekû munka, valamint



b) a harminc napot meghaladó fizetés nélküli szabadság, kivéve a közeli hozzátartozó, valamint a tíz éven aluli gyermek gondozása, ápolása, továbbá a családiház építéséhez kért és kapott fizetés nélküli szabadság idõtartama.

A végkielégítés mértéke:

a) legalább 3 év munkaviszony esetén 1 havi,

b) legalább 5 év munkaviszony esetén 2 havi,

c) legalább 10 év munkaviszony esetén 3 havi,

d) legalább 15 év munkaviszony esetén 4 havi,

e) legalább 20 év munkaviszony esetén 6 havi,

f) legalább 25 évi munkaviszony esetén 7 havi
átlagkereset.

A végkielégítésnek az a)-f) pontokban meghatározott mértéke három havi átlagkereset összegével emelkedik, ha a munkavállaló munkaviszonya jelen pont elsõ bekezdésében meghatározott módon az öregségi nyugdíjra való jogosultság (Mt.87/A.§.(1) bek. a) pont) továbbá a korkedvezményes öregségi nyugdíjra való jogosultság megszerzését megelõzõ öt éven belül szûnik meg.



VI.
Foglalkoztatáspolitika

26. Ha a munkáltató a Munka Törvénykönyve 94/A.§. szerinti csoportos létszámcsökkentés végrehajtását tervezi, a döntést megelõzõen legalább 30 nappal köteles az üzemi tanáccsal, üzemi tanács hiányában a munkáltatónál képviselettel rendelkezõ szakszervezetek és a munkavállalók képviselõibõl létrehozott bizottsággal konzultációt kezdeményezni és azt a döntés meghozataláig, vagy a megállapodás megkötéséig az Mt. 94/B.§.-ában meghatározottak szerint folytatni.

27. A felmondási tilalom alatt álló, vagy megváltozott munkaképességû munkavállalók munkahelyének megszûnése esetén a munkáltató

- elõsegíti a más munkakörben történõ foglalkoztatásukat,

- ennek érdekében támogatja a szükséges át-, illetve továbbképzésüket,

- elõkészíti rokkantsági nyugdíjazásukat, illetve szociális járadék megállapítását.

28. A munkáltató, ha a munkavállalót közös megegyezés alapján más munkakörben kívánja foglalkoztatni és ez átképzést, továbbképzést igényel, a munkavállaló részére munkaidõ kedvezményt, tanulmányi szabadságot, költségtérítést, kedvezõ munkaidõ beosztást biztosít. Mértékét a helyi kollektív szerzõdésben, annak hiányában a munkaszerzõdésben kell szabályozni, illetve rögzíteni.

29. Átszervezés, szerkezetátalakítás, átalakulás következtében az eredeti munkakörükben nem foglalkoztatható munkavállalók részére fel kell ajánlani a munkáltatónál betöltetlen, a munkavállaló szakképzettségének és egészségi állapotának közel megfelelõ munkahelyet. Ennek érdekében együttmûködnek a helyi munkaügyi központtal.

30. A munkáltató az Mt. 65.§. (3) bekezdés a)-c)-d)-f) bekezdésekben felsorolt esetekben a helyi szakszervezettel is egyeztetni köteles.

31. A 29-30. pontokban foglaltakat a munkáltatónak abban az esetben is végre kell hajtani, ha az adott egységben érdekképviseleti szervezetek nem mûködnek.

VII.
Munkaidõ, pihenõidõ, a munka díjazása

32.

a) Munkaidõ: a munkavégzésre elõírt idõ kezdetétõl annak befejezéséig tartó idõtartam, amibe be kell számítani a munkavégzéshez kapcsolódó elõkészítõ és befejezõ tevékenységet.

b) Heti munkaidõ: az egy naptári hétre esõ, vagy a százhatvannyolc órás megszakítás nélküli idõtartamba tartozó munkaidõ.

33. A sütõiparban a munkaidõ heti 40 óra, heti két pihenõnappal. A munkaidõ havi munkaidõkeretben is meghatározható, ha a helyi kollektív szerzõdés, vagy munkaszerzõdés - az Mt. elõírásait is figyelembe véve - ettõl eltérõen nem szabályozza. (Mt.118/A.§. (1)-(5) bek.)

Megszakítás nélküli munkarend állapítható meg az Mt.118.§.(2) bek. szerinti feltételek megléte esetén, ha azt a munkaköri feladatok jellege indokolja (pl. õrök, portások, hõközpont, stb.).

34. Bármely munkarend alkalmazása esetén:

A napi munkaidõ egyenlõtlenül is beosztható, ilyen esetben a napi munkaidõ 4 óránál kevesebb és 12 óránál több nem lehet.



b) A munkaidõ a rendkívüli munkavégzéssel együtt sem haladhatja meg a heti 48, illetve a napi 12 órát.

c) A heti pihenõnapok munkaidõkeret alkalmazása esetén havonta összevontan is kiadhatók. A helyi kollektív szerzõdés az Mt.118/A.§. alapján megállapított munkaidõkeret alapján az Mt.124.§. (4)-(5) bekezdésének betartásával a szabadnapok kiadását helyileg szabályozhatja. Mindkét szabályozás esetén 6 munkavégzést követõ nap után egy pihenõnap kiadása kötelezõ.

35. Pihenõnap: a naptári napon nulla órától huszonnégy óráig tartó idõszak.

a) A munkavállaló részére eltérõ megállapodás (Mt.123.§. (1)-(3) bekezdés) hiányában két mûszak között legalább 11 óra pihenõidõt kell biztosítani.

b) A munkaidõ beosztás szerinti pihenõnapon (pihenõidõben) végzett munka esetén a pótlék mértéke 100%. A pótlék mértéke 50 % ha a munkavállaló másik pihenõnapot (pihenõidõt) kap.

A Munka Törvénykönyve 124/A.§.(1) bek. (vasárnapi munkavégzés) és 125.§.(1) bek. (munkaszüneti napon munkavégzés) alkalmazása tekintetében a sütõipar rendeltetése folytán és tevékenysége során nyújtott szolgáltatása alapján vasárnap és munkaszüneti napon rendszeresen munkát végzõnek minõsül, mivel enélkül a hétfõi, vagy a munkaszüneti napot követõ elsõ munkanapi alapellátás a termékek fogyaszthatósági idején belül nem biztosítható.



Az élelmiszerkereskedelem által vasár- és munkaszüneti napi értékesítésre megrendelt napi áruk elõállításában és kiszállításában részt vevõket 50 százalékos bérpótlék illeti meg.

37. Az egy fõ által teljesíthetõ rendkívüli munkavégzés naptári évenként a 300 órát nem haladhatja meg.

A rendkívüli munkavégzésért pótlékolt munkabér jár. A pótlék mértéke a bér 50 %-ánál kevesebb nem lehet. Ennél magasabbat a helyi kollektív szerzõdés, illetve ennek hiányában a munkaszerzõdés megállapíthat. Ha a rendkívüli munkavégzés pihenõnapon történik, a 35. b) pont szerinti díjazás illeti meg a dolgozót.

38. A sütõiparban a munkarend lehet egymûszakos, illetve többmûszakos. A munkarendet a munkáltató állapítja meg, azonban köteles azt a munkavállaló tudomására hozni a helyi KSZ-ben, a munkaszerzõdésben, vagy az Mt. 76.§.(7).bek. alapján készített tájékoztatóban.

Az egyes mûszakok kezdési és befejezési idejét az MT-ben elõírt általános szempontok figyelembe vételével a munkaadó - mûködési körére jellemzõ sajátosságok alapján - határozza meg. Ezt a helyi KSZ-ben, vagy ennek hiányában a munkavállalókkal kötött írásbeli megállapodásban kell rögzíteni.

39. Helyi kollektív szerzõdés eltérõ rendelkezése hiányában (Mt.119.§. (2) bekezdés) a munkavállalóval munkaidõ beosztását, valamint a pihenõnapok kiadását írásban (a szokásos módon kifüggesztve) egy héttel elõbb, egy hétre elõre közölni kell. Ha az így meghatározott napi munkaidõnél a tényleges munkaidõ rövidebb, a különbözetet állásidõként ki kell fizetni. Amennyiben a napi munkaidõ hosszabb az elõre írásban közöltnél, a közölt mérték feletti rész rendkívüli munkavégzésnek minõsül.

40. Ha a munkavállaló a munkáltató mûködési körében felmerült ok miatt nem tud munkát végezni (állásidõ), az emiatt kiesett munkaidõre a besorolása szerinti személyi alapbére illeti meg. Ezen idõ alatt a munkavállaló a munkakörébe nem tartozó munkát is köteles végezni. Amennyiben magasabb besorolású munkát végez, annak megfelelõ bér illeti meg.

41. Éjszakai munka: a 22 és 6 óra közötti idõszakban teljesített munkavégzés.

Délutáni munka: a 14 és 22 óra közötti idõszakban teljesített munkavégzés.

A sütõiparban az - alkalmazott munkarendtõl függetlenül - egyes pótlékok mértékeit, a helyi kollektív szerzõdésben, illetõleg ha az nincs, akkor a munkaszerzõdésben kell rögzíteni azzal, hogy

- a délutáni munkavégzés pótléka 20 %-nál,

- az éjszakai munkavégzés pótléka 40 %-nál,

nem lehet kevesebb.

Az elõzõekben felsorolt pótlékok számítási alapja a besorolás szerinti személyi bér és ezek az alapbérbe nem építhetõk be.

42. A munkáltatónál alkalmazandó bérformákról a helyi kollektív szerzõdésben kell megállapodni. A munkavállalóra érvényes bérformát a munkaszerzõdésben kell rögzíteni. Teljesítménybér alkalmazása esetén garantált bér megállapítása kötelezõ, melynek összege nem lehet kevesebb a munkavállaló szakmai besorolásának megfelelõ összegnél.

43. A Szerzõdõ Felek a kormány által elõre jelzett átlagos inflációs ráta figyelembevételével megállapodnak az éves minimális átlagbérnövelés mértékében.

A "Sütõipari egyszerûsített munkaminõsítési és besorolási rendszer" rendszeres felülvizsgálatában, valamint a hozzárendelt minimálbérekben úgy állapodnak meg, hogy az a következõ év január 1-ével hatályba léphessen.

VIII.
Béren kívüli juttatások

44. A munkáltató a munkavállaló étkezési költségeihez - hideg étkeztetés biztosítása esetén legkevesebb havi 4.000,- Ft összeggel, meleg étkeztetés biztosítása esetén legkevesebb havi 8.000,- Ft összeggel - köteles hozzájárulni.

Az étkezési hozzájárulás tényleges mértékét, az igénybevétel feltételeit, az étkezés szabályait, a pénzbeni étkezési hozzájárulás és természetbeni étkeztetés együttes alkalmazásának szabályait a helyi kollektív szerzõdésben kell szabályozni.

45. A munkáltató az e célra rendelkezésre álló üdülõk és egyéb szociális-kulturális létesítmények hasznosítása tekintetében az Mt. 65.§. (1) pontjában meghatározott ÜT jogkörökön túl a döntések elõtt a helyi szakszervezetekkel is egyeztetni köteles. Az üdültetés - beleértve a csereüdültetést is - formáit és összes feltételeit (beutalás rendje, térítés mértéke, az üdültetés szervezése, stb.) a helyi szakszervezettel együtt kell szabályozni. Alapítványi formában történõ mûködtetés esetén a feltételeket a négy érintett fél (munkáltató, alapítvány, Üt., szakszervezet) közötti megállapodásban kell szabályozni.

46. A munkáltató a munkavállalók pihenésének, regenerálódásának elõsegítése érdekében lehetõségeihez mérten biztosítja a munkáltatói üdültetés színvonalának megõrzését. Egyebek között a munkavállaló részére üdülési csekket is adhat.

47. A sütõiparban az ipar jellegébõl adódóan a kialakult szakmai szokások szerint munka- illetve formaruha juttatás illeti meg a munkavállalókat. A juttatás szabályait a helyi kollektív szerzõdésben, vagy annak hiányában a munkaszerzõdésben kell szabályozni.

A munkaszerzõdésben, vagy a Munkavédelmi törvény által kötelezõen elõírt kérdésekkel együtt „Munkavédelmi szabályzat”-ban kell megállapítani a védõruha és a munkavédelmi eszközök juttatásának, használatának, tisztításának szabályait is.

48. A gazdálkodó szervezetnél a "munkabér elõleg"-re legalább az elõzõ havi bérköltség - éves átlagban betartandó - 1 %-ának megfelelõ keretet kell biztosítani, melyet igény szerint ki kell adni.

49. A munkáltató a munkavállalók részére lakásépítési, vásárlási kölcsönt biztosíthat gazdasági lehetõségei függvényében. Mértékét a helyi kollektív szerzõdésben, feltételrendszerét külön szabályzatban kell rögzíteni.

50. Jóléti, szociális, kulturális és oktatási célokra a munkáltató megfelelõ összeget biztosít éves gazdasági terveiben. Ezen kiadások veszteséges gazdálkodást a munkáltatónál nem eredményezhetnek. A juttatások mértékét és a felhasználás fõ elveit a helyi kollektív szerzõdésben, alapítványi formában történõ mûködtetés, illetve egyéb esetekben külön megállapodásban kell szabályozni, biztosítva a munkavállalói érdekképviseleteknek a felhasználási célok meghatározásában való közremûködését.

51. A munkáltató a munkavállalók, illetve a helyi érdekképviseleti szervezet igénye esetén biztosítja a jogsegélyszolgálat mûködésének feltételeit az elvárható mértékben.

IX.
Zárórendelkezések

52. Jelen Szerzõdésben nem szabályozott kérdések tekintetében a Munka Törvénykönyve, a hatályos egyéb jogszabályok, illetõleg a gazdálkodó szervezetek kollektív szerzõdései, valamint a munkaszerzõdésekben foglaltak az irányadók.

53. A helyi kollektív szerzõdésben, vagy munkaszerzõdésben a Sütõipari Szakágazati Kollektív Szerzõdés elõírásainál csak a munkavállalóra nézve azonos, vagy kedvezõbb feltételekre lehet megállapodást kötni.

54. A Szerzõdés 1. sz. melléklete a sütõipar egyszerûsített munkaminõsítési és besorolási rendszerét, valamint az évenként ehhez rendelt minimális alapbéreket tartalmazza.

Jelen kollektív szerzõdés melléklete a megállapodás szerves részét képezik.

Sütõipari Dolgozók Szakszervezete

Élelmiszerfeldolgozók Országos Szövetsége Sütõipari Szakmai Érdekközössége

Magyar Pékszövetség

Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége

Ipartestületek Országos Szövetsége

deneme bonusu veren bahis siteleri online casino siteleri 1xbet mobil poker siteleri rulet oyna bonanza siteleri
deneme bonusu veren siteler
casino siteleri
pendik escort
bahis siteleri
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler
Desi bengali bhabhi homemade xxx sex mms Petite teen hard fucking interracial sex Cute teen blonde has kinky anal sex in thigh high stockings
Deneme bonusu veren siteler
1xbet giriş
ataşehir escort sultanbeyli escort
Deneme bonusu veren siteler
https://joyfulantidotes.com/
tedxpenn.com
tipobet yeni giriş
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
venüsbet
bahis siteleri
sweet bonanza
casino siteleri
superbetin
betsat deneme bonusu veren siteler
çevrimsiz bonus veren siteler casino siteleri casino siteleri canlı casino
en iyi casino siteleri
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler