Aktuális híreink

ÉDFP- Hogyan használják a közösségi médiát a vállalkozások?

2020. November 24. 06:09
ÉDFP- Hogyan használják a közösségi médiát a vállalkozások?
A Facebook nemcsak szórakozás, hanem munkaeszköz is! Az ÉDFP előző cikke azzal foglalkozott, hogy az interneten elérhető ún. online alkalmazások illetve az interneten elérhető információk hogyan használhatók a mindennapos munkában, mint pl. az adminisztrációs feladatokban, értékesítésben, ügyfelekkel való kapcsolattartásban vagy munkához szükséges ismeretek bővítésében.
A ma már hagyományosnak számító emailek írása és weboldalak böngészése mellett, a vállalkozó hogyan kaphat-adhat információkat az ún. közösségi médián keresztül?
A tudományosan hangzó „közösségi média” olyan „interntetes cég” által nyújtott kommunikációs lehetőségeket takar, mint a Facebook, Twitter, Linkedin és az Instagram. Ezekben az a közös, hogy a tartalmat a felhasználók közössége hozza létre ellentétben azokkal a weboldalakkal, amelyet magánszemély vagy cég üzemeltet és csak a saját vagy általa ezzel megbízott, kiválasztott szereplők által létrehozott tartalom jelenik meg. Az itt felsorolt közösségi oldalak működésének célja, funkciói és közönsége különböző – pl. az Instagram fotók megosztására szolgál – a cikk elsősorban a Facebookra koncentrál, mint a legelterjedtebb és leginkább sokoldalúan használható eszközre.
Eredetileg egyetemisták, fiatalok ismerkedő, kapcsolattartó szórakoztató oldalának indult, de a ma már több mint 1 milliárd felhasználó szinte minden korosztályból képviselteti magát, sőt egyre inkább a középkorú vagy még idősebb felhasználók a gyakoriak. És már régóta nem csak a szórakozás, az ismerkedés, az élmények megosztása a cél: a legtöbb széles ügyfélkörrel rendelkező vállalkozás és más szervezet mint pl. szakmai, jótékonysági, kulturális és politikai szervezetek is jelen vannak. Ez az írás is olvasható a Facebookon az IPOSZ által gondozott ÉDFP oldalon.
Az összes közösségi média, így a Facebook is elérhető mobilinternet-előfizetéssel okostelefonon, ami felhasználást még kényelmesebbé teszi.
 Néhány ötlet, hogy a munkában, a vállalkozói tevékenységhez hogyan használható a Facebook:
  1. Egy gyártó vagy kereskedő Facebook-oldalát „követni” lehet. A legtöbb nemzetközileg ismert gyártónak van Facebook-oldala, ezek közül sok cég magyar nyelvű oldalt is üzemeltet. Ha a keresőbe beírják a cég nevét és ezáltal megtalálták az oldalt, érdemes a „tetszik” gombra kattintani, hogy az oldalra feltett hírek mindig megjelenjenek a felhasználó saját Facebook-lapján. Természetesen privát üzenetet is lehet küldeni, amelyekre az ügyfélszolgálat válaszol, sőt ha a a cég engedélyezte, a kihelyezett írások alá kommenteket is lehet írni, ill. láthatók mások kommentjei és az azokra adott válaszok.
  2. Adott téma köré szerveződő Facebook-csoporthoz lehet csatlakozni. Ezek általában zártkörűek, tehát tagokká kell válni ahhoz, hogy a csoportban megjelenített tartalmakat, párbeszédeket látni és olvasni lehessen, és a tagok is megoszthassanak tartalmat illetve részt vegyenek a diskurzusokban. Csatlakozni a „Belépés a csoportba” gombra kattintással lehet – a belépési szándékot azután a csoportot létrehozó vagy üzemeltető adminisztrátor jóvá kell hogy hagyja. Ezeknek a csoportoknak általában van szabályzata pl. lehet ilyen a politikamentesség vagy hogy tilos hirdetni. Természetesen vannak olyan csoportok, amelyeknek viszont kimondottan a szolgáltatások vagy áruk hirdetése a célja. Ha beírjuk a Facebook keresőjébe az „épületgépészet” szót több ilyen zártkörű szakmai csoportot ad ki, de emellett az 1. pontban jelzett gyártói – kereskedői oldalakat is feladja.
  3. Saját vállalkozás Facebook-oldala, saját vállalkozás által létrehozott szakmai közösség: az ÉDFP-oldalhoz hasonlóan bármely vállalkozó saját vállalkozásának reklámozására, saját híreinek, közlendőinek kommunikálására is egyszerűen létrehozhat a fentiekhez hasonló oldalt. Miután az oldalt létrehozták, saját Facebook-ismerősöket is meg lehet ide hívni. A vállalkozás oldala mellett létre lehet hozni a 2. pontban említett szakmai közösséget is, ha a vállalkozó célja inkább az információcsere, pl. anyagokkal, szerszámokkal való tapasztalatok megosztása. Ha ezzel a céllal hoztak létre oldalt, szintén meghívhatók azok az ismerősök, akikkel a szakmai diskurzust akar a vállalkozó folytatni. Oldal helyett eseményt is létre lehet hozni és reklámozni, ha pl. ha egy termék viszonteladója termékbemutatót akar tartani.
Természetesen minden előfeltétele a Facebookra való regisztrálás és ismerősök gyűjtése. Ez mindhárom funkcióhoz szükséges, azaz a gyártói oldalt is mi a vállalkozó a saját, személyes regisztrációnkon keresztül tudja követni, belépni egy Facebook csoportba illetve a saját vállalkozói oldal. Szakmai közösséghez is először saját magát, mint magánember regisztrálni kell a Facebookon. Ezektől a tevékenységetől függetlenül továbbra használható a Facebook barátokkal, ismerősökkel való kapcsolattartásra ill. csatlakozni lehet az adott felhasználó hobbijához kapcsolódó Facebook csoporthoz legyen az akár túrázás, horgászás, a Forma-1 versenyek nyomonkövetése vagy bármi más…
A kép forrása: pexels.com


deneme bonusu veren bahis siteleri online casino siteleri 1xbet mobil poker siteleri rulet oyna bonanza siteleri
deneme bonusu veren siteler
casino siteleri
pendik escort
bahis siteleri
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler
Desi bengali bhabhi homemade xxx sex mms Petite teen hard fucking interracial sex Cute teen blonde has kinky anal sex in thigh high stockings
Deneme bonusu veren siteler
1xbet giriş
ataşehir escort sultanbeyli escort
Deneme bonusu veren siteler
https://joyfulantidotes.com/
tedxpenn.com
tipobet yeni giriş
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
venüsbet
bahis siteleri
sweet bonanza
casino siteleri
superbetin
betsat deneme bonusu veren siteler
çevrimsiz bonus veren siteler casino siteleri casino siteleri canlı casino
en iyi casino siteleri
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler