Aktuális híreink

IPOSZ törekvések a munkaalapú képzés digitális eszközökkel való javítására a WBL Erasmus + projekt keretében

2022. November 17. 07:27
IPOSZ törekvések a munkaalapú képzés digitális eszközökkel való javítására a WBL Erasmus + projekt keretében

Az Ipartestületek Országos Szövetsége folyamatosan vesz részt olyan nagy európai projektekben, amelyek a KKV-szektorral kapcsolatos legújabb kihívásokra keresik a választ. Jelenleg egy olyan projekthez csatlakozott, amely egy rendkívül fontos problémát tárgyal: a gyakorlat-orientált szakképzés területén.

Az Ipartestületek Országos Szövetsége folyamatosan vesz részt olyan nagy európai projektekben, amelyek a KKV-szektorral kapcsolatos legújabb kihívásokra keresik a választ. Jelenleg egy olyan projekthez csatlakozott, amely egy rendkívül fontos problémát tárgyal: a gyakorlat-orientált szakképzés területén.
Ennek a nemzetközi projektnek középpontjában a digitális munkaalapú tanulás (WBL) kialakításához szükséges képzési lehetőségek biztosítása áll. Célja, hogy növelje a szak- és felnőttképzési oktatók digitális kapacitásait a munkaalapú tanulási módszerek és megközelítések megtervezésére és differenciálására, valamint nemzetközi jó gyakorlatokat gyűjtsön az ezt szolgáló digitális megoldásokról.
A nemzetközi projekthez az IPOSZ azért csatlakozott, mert össz-európainak érzi azt a problémát, hogy a gyakorlati képzőhelyeket biztosítani tudó vállalkozások száma csökkenőben van és alacsony bizonyos szakmákban a begyakoroltatásra fordított idő a tanulóknál. A munkaerő piacon viszont a lehető legrövidebb és leghatékonyabb módszereket kellene alkalmazni, hogy az egyre növekvő szakember hiányokat időben pótolni lehessen. 
 
Ez a projekt, melynek neve Digital-WBL, több éven át tart és több munkafázisból áll és ezekről a fázisokról mi a szakképzésben résztvevőket és a téma iránt érdeklődőket folyamatosan tájékoztatni fogjuk.
A projekt részeként egy útmutató készül majd, amely segítséget nyújt mindazoknak, akik a digitális szakképzés jó gyakorlatainak kiválasztásában vagy létrehozásában érdekeltek:
 
Ez az útmutató a projektpartnerekkel együttműködve, különböző források és kutatási módszerek felhasználásával szerzett információkon alapul: Honnan származnak ezek az információk:
  • A meglévő szakirodalom elemzése.
Bár nem könnyű konkrét szakirodalmat találni ebben a témában, ami képet ad a téma újdonságáról és a még rengeteg elvégzendő munkáról, de pont ez az, ami a projekt résztvevőit ösztönzi, hogy világosabb képet alkossanak ezen a területen. A szakirodalom természetesen az ezzel a témakörrel foglalkozó egyetemek és intézetek dokumentumaiból áll. Aki végigkíséri majd a projektről közzétett információkat, akkor a projekt ideje alatt folyamatosan találkozni fog majd a szakirodalmak felsorolásával.
  • A jó gyakorlatok összeállítása.
A partnerek több mint 15 digitális szakképzési gyakorlatot állítottak össze az országukban érintett szereplők körében, valamint azoknak a kritériumoknak a meghatározását, amelyek alapján egy gyakorlatot jó gyakorlatnak lehet tekinteni. A jelenleg összegyűjtött jó gyakorlatok nem a teljességet jelentik, ezek bővülni fognak.
  • Fókuszcsoportos kutatás lebonyolítása a kapott eredmények elemzése és a továbblépés érdekében.
Az előző két pontban szerzett információk alapján előkészítették az összesen 7 fókuszcsoportos beszélgetés tartalmát, amelyeken 5 különböző országból mintegy 40 résztvevő vett részt.
Ezek a fókuszcsoportok értékes tudásforrást jelentenek az érintettek sokféleségének és a tapasztalataik megosztására való rendelkezésre állásuknak köszönhetően (szakképzésben részt vevő diákok, szakoktatók, szakképzési központok igazgatói, a szakképzésért felelős közigazgatási vagy kormányzati alkalmazottak és a szakképzésben részt vevő diákokkal kapcsolatos tapasztalatokkal rendelkező vállalkozók).
Mindezek a fent felsoroltak teszik lehetővé egy olyan útmutató kidolgozását, és mindezen információk elemzése lehetővé teszi számunkra, hogy megtudjuk, melyek azok az elemek, amelyek a Digitális-munkaalapú oktatás legjobb gyakorlatát alkotják.
Ezeknek a kulcsfontosságú elemeknek a vizuális és gyakorlati útmutatóba való integrálása kettős célt fog teljesíteni:
A)   Önmagában hasznos referencia- és munkadokumentumként szolgál majd a Digital-WBL-projekt iránt érdeklődők számára,
 
B)    Ösztönözze az érdeklődőket, hogy véleményükkel segítsék a projekt következő fázisainak kidolgozását, a felmerülő kérdésekre a válaszok megtalálását. Ezek olyan kérdések lehetnek, mint például:
-        Milyen egy digitális munkaalapú tanulási jó gyakorlat?
-        Kik valójában a munkaerőpiac és a képzés szereplői, és melyek a sikeres munkaalapú tanulás megvalósításának feltételei?
-        Kiket és mit kell figyelembe vennünk a kérdések megválaszolásánál?
-        és a legfontosabb kérdés: Mi a digitális munkaalapú tanulás/képzés szerepe a klasszikus duális képzéshez és ezt a digitális képzést milyen környezetben lehet megvalósítani? (kisvállalkozásoknál? tanműhelyekben? iskolákban? egyetemeken?)
 
Kérjük kísérje figyelemmel a WBL projektről készülő híradásainkat. Amennyiben a témával kapcsolatban kérdése van, írjon a rettich@iposz.hu címre.
iposz_projekt_logo


deneme bonusu veren bahis siteleri online casino siteleri 1xbet mobil poker siteleri rulet oyna bonanza siteleri
deneme bonusu veren siteler
casino siteleri
pendik escort
bahis siteleri
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler
Desi bengali bhabhi homemade xxx sex mms Petite teen hard fucking interracial sex Cute teen blonde has kinky anal sex in thigh high stockings
Deneme bonusu veren siteler
1xbet giriş
ataşehir escort sultanbeyli escort
Deneme bonusu veren siteler
https://joyfulantidotes.com/
tedxpenn.com
tipobet yeni giriş
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
venüsbet
bahis siteleri
sweet bonanza
casino siteleri
superbetin
betsat deneme bonusu veren siteler
çevrimsiz bonus veren siteler casino siteleri casino siteleri canlı casino
en iyi casino siteleri
deneme bonusu veren siteler
deneme bonusu veren siteler
venüsbet